• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74347
+
-

عملیات آبخیزداری  در  ۷۶۲  هکتار اراضی استان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۷۶۲ سازه و عملیات آبخیزداری در ۲۵ هزار هکتار از اراضی ملی در ۲۸ حوضه آبخیز تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

  به گزارش ایرنا، «علینقی حیدریان» افزود: ساخت ۷۶۲ سازه و عملیات آبخیزداری از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته به استان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری انجام می‌شود. وی ادامه داد: ساخت ۳۰۰ سازه مکانیکی با حجم ۱۹۸ هزار متر مکعب در ۲۸ حوضه آبخیز، از جمله طرح‌های آبخیزداری در دست اجرا برای امسال است که به شرط مساعد بودن هوا تا پایان سال افتتاح می‌شود و ۲۵ هزار هکتار از راضی ملی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ساخت سازه‌های متعدد مانند سنگ و ملات، بندهای خاکی و عملیات زیستی از جمله طرح‌های آبخیزداری محسوب می‌شود. وی بیان کرد: در ۱۴۱ نقطه از عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان برای تقویت پوشش گیاهی عملیات زیستی مانند کپه‌کاری و جنگل‌کاری با تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی انجام می‌شود. حیدریان بیان کرد: کپه‌کاری و علوفه‌کاری در مساحت 4850 هکتار و جنگل‌کاری ۲۶۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان انجام می‌شود. به گفته وی، برای ۲۹۷ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی با تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، سند تک‌برگ صادر می‌شود. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: امسال در هفته دولت، سازه سنگ و ملات با حجم ۷۰۳ هزار و ۵۴۹ مترمکعب، در ۱۸ حوضه آبخیز به بهره‌برداری می‌رسد.


افتتاح ۲۲ طرح آبخیزداری

به گفته وی، برای ۲۲ طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری استان سمنان آماده بهره‌برداری در هفته دولت، ۱۰۳ میلیارد ریال، اعتبار صرف شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، کنترل رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، استحصال آب‌های سطحی، کاهش سرعت سیلاب و کم اثر کردن خسارت سیل به شهرها، روستاها و زیرساخت‌هایی مانند جاده، راه‌آهن و اراضی کشاورزی را از جمله اهداف اجرای طرح‌های آبخیزداری برشمرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید